ARCAFORUM
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ARCAFORUM

Bezoek ook de website!
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Asielzeikers naar "den unief"

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
MoederTheresa
Admin
Admin
MoederTheresa


Aantal berichten : 629
Leeftijd : 45
Woonplaats : Horebeke!!!!!! Allez, oudenaarde maar mijn hart ligt nog in Horebeke!
Registration date : 07-02-08

Asielzeikers naar "den unief" Empty
BerichtOnderwerp: Asielzeikers naar "den unief"   Asielzeikers naar "den unief" Icon_minitimewo dec 03, 2008 9:30 pm

Asielzeikers naar "den unief" 621696

En ik begin bewust met het vingertje. Ik zit net naar televisie te kijken en zie de topic over die asielzoekers die verbleven in de sporthal van de ULB. Met stijgende verbazing blijf ik kijken. En me ergeren. De asielzoekers mochten vandaag verhuizen naar de VUB die uit pure menslievendheid een ondergrondse parking openstelt voor deze meute sans-papiers. Tot zover het positieve gedeelte. Applaus voor ULB en VUB is wel degelijk op z'n plaats en de situatie van onzekerheid waarin deze mensen zich bevinden is zeker niet te benijden. Het journaal toont beelden van werknemers van de VUB die bezig zijn met het tochtvrij maken van de parking, er wordt maw niet bij de pakken neergezeten, PRACHTIG!!


MAAR, en nu komt het, MAAR hebben die asielzoekers toch wel meteen kritiek zeker Asielzeikers naar "den unief" 32885 Te koud, te tochtig, te dit, te dat. 'Keer terug naar Afrika, daar is het warmer' was de eerste commentaar die in mij opkwam. Ik ben echter vredelievend en tolerant (id est als mijn medemens ook tolerant is jegens mij).

Dus kijk ik verder naar de reportage. Komt er daar een woordvoerder van de VUB de mensen netjes en vriendelijk uitleggen dat toiletten en douches morgen zullen worden geïnstalleerd. Tevens vroeg hij de omstaanders kalm te blijven. Nog steeds op een vriendelijke en beleefde (allerminst belerende) toon. Respect voor deze man want zijn woorden waren nog maar net uitgesproken en gemor steeg reeds op uit de rangen van die roedel *ik zoek een woord maar kan er geen vinden dat geschikt is om deze mensen te typeren*. Ook de gezichten van deze *ik verwijs naar vorige zin* straalden van dankbaarheid (cynisch/sarcastisch, u kiest maar, bedoeld uiteraard).

Gastvrijheid wordt niet beloond. Dat is duidelijk. Er wordt wel eens gezegd dat "zij die het minste gewend zijn, het meeste spel aan hun gat hebben. Wel, dat is een uitspraak die de hele toestand typeert.

Ik weet dat dit een heikel punt is maar ik zou jullie mening wel eens willen horen over deze asielzeikers (neen, het woord in de titel van deze topic was geen typo).


Laatst aangepast door vader abraham op do dec 04, 2008 6:46 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Moeder, laatste regel heb ik weggehaald. Of er waarheid inzit of niet, het was een beetje te cru volgens mij...)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.jeugdclubarcadia.be
MoederTheresa
Admin
Admin
MoederTheresa


Aantal berichten : 629
Leeftijd : 45
Woonplaats : Horebeke!!!!!! Allez, oudenaarde maar mijn hart ligt nog in Horebeke!
Registration date : 07-02-08

Asielzeikers naar "den unief" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asielzeikers naar "den unief"   Asielzeikers naar "den unief" Icon_minitimedo dec 04, 2008 6:52 pm

Wat was dat laatste zinnetje nu weer? Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.jeugdclubarcadia.be
MoederTheresa
Admin
Admin
MoederTheresa


Aantal berichten : 629
Leeftijd : 45
Woonplaats : Horebeke!!!!!! Allez, oudenaarde maar mijn hart ligt nog in Horebeke!
Registration date : 07-02-08

Asielzeikers naar "den unief" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asielzeikers naar "den unief"   Asielzeikers naar "den unief" Icon_minitimevr dec 05, 2008 11:11 am

Het eerste topic waar een zweem van ernst in op te merken valt en de boel valt stil. Even proberen op te frissen met Asielzeikers naar "den unief" 20733
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.jeugdclubarcadia.be
Cruella De Vil
Yow, kben nieuw iere
Yow, kben nieuw iere
Cruella De Vil


Aantal berichten : 67
Leeftijd : 34
Woonplaats : Horebeke
Registration date : 20-02-08

Asielzeikers naar "den unief" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asielzeikers naar "den unief"   Asielzeikers naar "den unief" Icon_minitimedi dec 09, 2008 6:42 pm

Context?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Asielzeikers naar "den unief" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asielzeikers naar "den unief"   Asielzeikers naar "den unief" Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Asielzeikers naar "den unief"
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Waar luister je op dit ogenblik naar???

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ARCAFORUM :: ALGEMEEN :: GELEUTER-
Ga naar: